Visoko učilište Algebra u periodu od 3. do 5. veljače na svom je zagrebačkom kampusu ugostilo Global Game Jam – najveći svjetski događaj za izradu videoigara koji se simultano održava na lokacijama diljem svijeta, s desecima tisuća sudionika, takozvanih „jamera“.
U natjecanju koje je prvi put održano u Zagrebu, sudjelovalo je 50-ak natjecatelja okupljenih u 11 timova, a njihov je zadatak bio u 48 sati kreirati videoigru s temom „korijena“ (engl. roots) kao globalno definiranim zadatkom, dok je dodatna lokalna tema bila slavenska mitologija.
„Jako smo zadovoljni odazivom na prvi zagrebački Global Game Jam, a svi timovi pokazali su veliku dozu kreativnosti i predanosti tako da je žiri imao vrlo težak zadatak pri odabiru najboljih. Veselimo se vidjeti daljnji napredak svih natjecatelja i sigurni smo da je ovo tek početak njihove karijere, a Algebra će nastaviti s aktivnostima i događanjima usmjerenima razvoju znanja i talenata mladih gejmera koji će danas-sutra činiti budućnost gaming industrije u Hrvatskoj“, izjavio je Igor Margan, nastavnik na studiju razvoja računalnih igara, na Visokom učilištu Algebra.
Nagrada za 1. mjesto, odnosno puna školarina za prvu godinu studija razvoja računalnih igara ili srodnog studija, otišla je u ruke ekipe „Domachi - Descent into Nawia“, dok su nagrade za 2. i 3. mjesto koje uključuju djelomičnu subvenciju školarine pripale ekipama „Pesca Pesca“ i „Red Wood – Roots of Darkness“. Uz glavne nagrade, dodijeljene su i pojedinačne – za video igru s najboljom radnjom Tei Zorko, za najbolje likovno oblikovanje tj. art Filipu Neduku te najbolju glazbu Lei Novaković, dok je A1 kao partner natjecanja nagradio i najboljeg gaming početnika – Franka Žarkovića. Prvonagrađeni rad „Descent into Nawia“, predstavlja 3D puzzle igru inspiriranu slavenskim bajkama i mitovima, u kojoj igrač upravlja božicom Kupalnicom na njenoj potrazi za nestalim članovima obitelji. Tim je u sklopu natjecanja izradio sve likovne, glazbene i programske elemente te stvorio kompletno autorsko originalno iskustvo. Tim „Pesca Pesca“ oduševio je žiri videoigrom „Perun“ koja se istaknula zanimljivim i originalnim dizajnom u kojoj igrač istovremeno upravlja s dva dijela igre.
Iznad zemlje kontrolira oblak iz kojeg ispucava munje kojima sprečava neprijatelje da sruše drvo života. Istovremeno mišem pod zemljom upravlja spajanjem korijenja drva života kako bi oblakom bio brži te povećao frekvenciju i snagu munja. Svaki aspekt igre tim je izradio samostalno tijekom natjecanja. Treće mjesto osvojio je tim „Red Woods“ sa svojom igrom „Roots of Darkness“, a riječ je o igri žanra tzv. „pucačine iz prvog lica“ (engl. First Person Shooting), koja se odvija u dva ciklusa: dan i noć. Za vrijeme dana igrač čisti područje oko dvorca kako bi ga, kad padne noć, napadalo što manje protivnika. Tim je implementirao nekoliko različitih protivnika s vlastitim animacijama, ponašanjem i napadima te nekoliko vrsta tematskog domaćeg oružja poput Tesline zavojnice.
Od pojedinačnih nagrada ona za najbolji zvuk pripala je Lei Novaković, ujedno članici ekipe Domachi, za igru Descent into Nawia, koja je imala najzreliju zvučnu sliku s vješto uklopljenom glazbom, efektima i snimljenim glasovima tima, čime se posebno istaknula jer je igri dala dodatnu notu uronjenosti u zamišljeni svijet.
„Dosad sam sudjelovala na mnogo Game Jamova i svaki je bio pozitivno iskustvo, no moram priznati da je ovaj na Algebri uistinu bio poseban. Prijavila sam se kao pojedinac i nisam bila sigurna hoću li naći tim, no Algebrini nastavnici i asistetni su mi odmah priskočili u pomoć i preporučili tim Domachi. Ispostavilo se da je to bio ključan potez jer smo se tim i ja vrlo dobro sporazumjeli, a njihova ideja za igru ne samo da je njima donijela pobjedu, nego je i mene izrazito inspirirala za glazbu, što je na kraju rezultiralo i posebnom nagradom u toj kategoriji. Nadam se da će Algebra organizirati Global Game Jam i iduće godine jer se pokazala kao izvrstan domaćin“, izjavila je Lea Novaković.
Nagrada je dodijeljena i za najbolje likovno oblikovanje (art), a pripala je Filipu Neduku za igru Hearth Mates, u kojoj su vješto korišteni domaći motivi s tematikom natjecanja. Ova igra istaknula se i vješto kreiranim, originalnim likovnim elementima koji su istovremeno bili tematski, prigodni i humoristični. Kad je riječ o samom sadržaju igre, najbolja priča bila je ona Tee Zorko - jedine od natjecateljica koja prije samog natjecanja nije imala nikakvo iskustvo u izradi igara, ali je svejedno skupila hrabrosti doći i okušati se bez tima. U kratko vrijeme trajanja natjecanja savladala je jednostavan alat za izradu interaktivnih scena po uzoru na „choose your own adventure" stil knjiga i igara, predstavila žiriju igru koja predstavlja kompletno funkcionalno povezanu cjelinu te se narativno i estetski istaknula.
Najboljim početnikom proglašen je Franko Žarković koji je također na natjecanje došao sam te je tijekom vikenda na Algebri kreirao igru u kojoj je sam izradio gotovo sve elemente igre, osim zvuka, te time zaokružio projekt koji je zamislio. Uz Global Game Jam Algebra 2023., u sklopu Gamedev weekenda posjetitelji su imali prilike sudjelovati na predavanjima stručnjaka iz gaming industrije, panel raspravama, danima karijera te izložbi kreativnih radova koje su pripremili studenti dizajna, 3D oblikovanja i razvoja računalnih igara. U veljači, svojevrsnom gaming mjesecu na Algebri, održat će se još i konferencija „BIG – Business in Gaming“ u suradnji s Game Hubom , a tijekom drugog ciklusa školskih praznika srednjoškolcima će biti dostupne i besplatne radionice razvoja računalnih igara: https://www.algebra.hr/visoko- uciliste/kampanje/besplatne-radionice-za-maturante/radionica-razvoja-racunalnih-igara/